Stap 1: Why?

Waarom doe jij de dingen die je doet? Waarom doe je als organisaties iets wel of juist niet? Kort gezegd: wat is de ‘why’ die je dagelijks op gang houdt? CRM010 vindt het allereerst belangrijk om te weten waarom bedrijven bestaan. Heel vaak is dat duidelijk, maar veel vaker ook niet. Terwijl het hier gaat om de kern van het bedrijf: het bestaansrecht ervan! Alles wat je doet zou in het verlengde moeten liggen hiervan. Wanneer wij samen onderzoeken en/of omschrijven wat het ‘waarom’ van jouw bedrijf is, met alle drijfveren erachter, kunnen we een context schetsen. We stellen hierbij veel vragen, zoals: Waarom doe je wat je doet? Hoe doe je dat (proces)? Wat doe je dan precies (activiteiten)? Is er sprake van relatiebeheer en/of een CRM-systeem? Zo ontstaat er een bewustzijn. Over wat jij doet, wat jouw klanten zoeken en hoe je die twee het beste samen kunt brengen.

Stap 2: Van processen en wensen naar een CRM-systeem

We weten nu waarom je doet wat je doet. Vervolgens brengen we de processen in kaart. Dit geeft ons meer inzicht in de organisatiecultuur en -behoeften. Vragen als ‘hoe zijn processen opgebouwd?’ en ‘wie zijn betrokken bij en verantwoordelijk voor welk proces?’ komen aan de orde. Wanneer dat in kaart is gebracht buigen we ons over de eisen en wensen met betrekking tot het CRM-systeem. Met welke reden wordt het gebruikt? Wat zijn de doelstellingen? En waar kan de beschikbare informatie effectiever worden ingezet? Bijvoorbeeld: nu worden er alleen contactgegevens opgeslagen en bewaard, maar waarom deze gegevens niet koppelen aan een customer service module? Samen inventariseren we de mogelijkheden. Op naar effectief relatiebeheer!

Stap 3: Inrichten van CRM-software

De eerste stappen zijn gezet: er is nu voldoende kennis om daadwerkelijk aan de slag te gaan. Tijd om het CRM-systeem in te richten! Wij zorgen ervoor dat de datastromen goed georganiseerd zijn én automatisch gekoppeld. Zo heb je er bijna geen omkijken naar en is de informatie centraal toegankelijk en dus beschikbaar voor iedereen die ermee moet werken. Dit alles draagt bij aan een succesvol klantrelatiebeheer.

Stap 4: Oplevering CRM-systeem

Alle betrokkenen zijn op de hoogte en de CRM-software is klaar voor gebruik. Tijdens de oplevering van het CRM-systeem gaat de CRM-software van testomgeving naar live, krijgen medewerkers een instructie en wordt het systeem zo door de organisatie uitgerold. Je bent nu klaar voor écht optimaal relatiebeheer!

De vier stappen van CRM010 zorgen samen voor een heldere en pragmatische aanpak waarbij alle stappen met elkaar samenhangen: van organisatie-opzet naar CRM-systeem en van relatiebeheer naar meer omzet.

Wij helpen je om de klant centraal te stellen, door klantinformatie weer centraal toegankelijk te maken met een efficiënt CRM-systeem.

Neem contact op